יום שבת, 13 בינואר 2018

221. ברווט 200 שני עונת 2018

שלום,

הסיפור שלי של ברווט 200 השני לעונת 2018.

המסלול זהה למסלול שנרכב כמה פעמים בעבר, לאחרונה בעונת 2013.

לברווט התייצבו 6 רוכבים, לפי סדר שם פרטי:
איציק, אסף, עודד, עמיחי, שוקי, ואני.

עודד הוא רוכב חדש בברווטים. יש לו קעקוע של איירונמן, אז אני מניח שהוא סיים לפחות אחד בהצלחה.

רוב הרוכבים טפטפו לנקודת ההתחלה עד 05:00. היה קר, וישבנו בפנים ושתינו משקאות חמים.
אסף הגיע ברכיבה מבאר שבע, מרחק של כ 50 ק'מ.
בערך ב 05:10 יצאנו החוצה, וראינו את עודד מגיע.
הוא אמר שיש לו עוד כמה "סידורים," ושנצא וניפגש במשאבים (נקודת העצירה המתוכננת.)
יצאנו בערך ב 05:15.

רכבנו ביחד, כשעמיחי מוביל, בקצב קליל. היתה רוח פנים לא חזקה.
הקצב היה איטי מדי בשביל איציק, והוא יצא קדימה, אך לא נעלם לנו, ורכב כמה עשרות מטרים לפנינו, במרחק קבוע.
מדי פעם אסף היה עולה להובלה, והקצב עלה, אך התמתן שוב לאחר כמה דקות.
כך רכבנו ביחד 4: אסף, עמיחי, שוקי, ואני, עד אחרי רביבים.
שם יש מקום "מועד לכלבים" ונהיינו דרוכים.
שמענו כמה נביחות, אך אלו היו גורים. אסף עצר ושוחח איתם על ענייני היום.
בצומת משאבים איציק עמד בצד, ואסף הגיע, יחד עם עודד. כל 6 הרוכבים היו ביחד עכשיו.

איציק התלונן על רעשים מהגלגל הקדמי, אך לא ראינו כלום, וכולנו המשכנו ביחד.
התחיל דיון אם עוצרים במשאבים או לא.
עמיחי רצה לעצור - ונכנס לתחנה.
שוקי רצה לעצור בשדה בוקר או עבדת - והמשכנו איתו.

קצת לפני צומת טללים עודד זיהה פנצ'ר באחורי. זה היה בורג שננעץ בצמיג. האויר עוד לא ירד, ואמרנו שנעצור בתחנת האוטובוס בצומת, עוד כ 30 מטרים.
שוקי המשיך לבד. אסף, איציק, ואני נשארנו עם עודד.
עמיחי הגיע, ואמרנו לו שימשיך.

עודד אמר שהוא לא יודע להחליף פנימית - ואמרנו שנעזור לו.
לא היו לו כפות, ואסף נידב כף ושיחרר את הצמיג.
עודד הוציא פנימית חדשה, אך כשניסה להרכיב אותה - הונטיל היה קצר מדי לגלגל Dura Ace בחתך עמוק שהיה לו.
שאלנו אם יש לו עוד פנימיות, והוא ענה "לא, למה כמה פנימיות כבר צריך"?
אני עניתי "לי יש 3 פנימיות ספייר."
הוא הסתכל על הגלגלים שלי (חישוקי Mavic Open Pro עם 32 שפיצים,) וזיהה הבדלים לעומת הגלגלים שלו(...)
אסף הוציא מדבקה ותיקן את הפנימית של עודד.
עודד שם אריזה של ג'ל, וניסה להרכיב את הצמיג בחזרה.
הוא ניסה להרכיב את שני הצדדים של הצמיג ביחד, ולאחר שנראה שהתקשה, אסף הרכיב לו את הצמיג. קודם צד אחד, ואח'כ את השני.
עודד אמר שהוא לא יודע להחזיר גלגל אחורי לאופניים, ואני עשיתי את זה בשבילו.
לאחר כ 45 דקות יצאנו. עודד עוד היה שם, ואמר שנתחיל בלעדיו.
סה'כ (עם העצירה לפני צומת טללים) הפנצ'ר הזה "עלה" לנו כ 50 דקות.

איציק ברח לנו בעליות לכיוון חלוקים, ורכבתי עם אסף.
באמצע הקטע איציק עמד בצד, מתלונן שוב על רעשים מהגלגל הקדמי.
הוצאתי מפתח שפיצים, ובדקתי את השפיצים שלו, שנראו בסדר.
ואז איציק זיהה את מקור הרעשים: החיישן של המחשבון שלו היה משוחרר, והוא דפק על המזלג.
אסף נתן לו אזיקון, והמשכנו.
עדיין היתה רוח פנים קלה, ואיציק אמר שכיוון הרוח יתהפך כשנגיע למצפה רמון.
עודד טרם הגיע. בזמן אמת לא ידענו אם עודד המשיך לכיוון מצפה רמון, או בחזרה לכיוון מגן.
אני הערכתי שהוא חזר למגן, ואסף העריך שהוא המשיך.
לא עצרנו בשדה בוקר, והחלטנו לעצור בעבדת.

קצת לפני עבדת עצר לידינו רכב, והנהג אמר ש"יש רוכב אופניים שהולך ברגל, קצת מאחוריכם." ניחשנו שזה עודד.
בעבדת פגשנו את עמיחי. הוא אמר שלא ראה את שוקי, ויצא כמה דקות אחרי שהגענו.
הסתכלנו על הכביש, אך מדי פעם היינו בתוך החנות, אז היו כמה דקות מתות שבהן עודד יכל לעבור.
אחרי כ 20 דקות יצאנו.
לא ראינו את עודד.
אסף אמר שהוא רוכב לכיוון החזור, ואיציק ואני אמרנו שאנחנו ממשיכים.

ביקשתי ממנשה (רכז הדיווחים לברווט הזה) את הטלפון של עודד, ומנשה ענה לי שעודד לא סיפק לו את כל הפרטים, ואין לו טלפון שלו.
שלחתי לעודד אימייל (הפרט היחיד שידענו עליו,) וכתבתי לו שיצאנו מעבדת.
הדלקתי את ה Data בפלאפון שלי (בברווטים זה בד'כ מכובה, לחסוך בסוללה.)
אחרי כמה דקות עודד כתב לי בחזרה אחרי כ 20 דקות שהוא התפנצ'ר בעין עבדת, והוא פרש.
כיביתי את ה Data.

את עמיחי עקפנו בטיפוס לנפחא.
ניסיתי להצמד לאיציק, שנמצא בכושר טיפוס טוב (הזכיר לנו שהוא מקום 3 כללי בסטראבה באחד הטיפוסים בצפון.)
הצלחתי להצמד אליו עד כמעט לפני הסוף, וכשחששתי שזה ישפיע על המשך הרכיבה שלי אמרתי לו שאני מאט.
גם הוא האט, והמשכנו ביחד.
בצומת הרוחות קיבלתי סמס משוקי שמודיע שהוא במצפה. עניתי לו שאנחנו נהיה שם בעוד כ 15 דקות.
הגענו אחרי כ 10 דקות, ושוקי אמר שהוא שלח את הסמס מיד כשהגיע.
איציק ואני הייו מוכנים אחרי כ 10 דקות, אך שוקי עוד לא היה מוכן. יצאנו לפניו.
כפי שאיציק העריך - הרוח התהפכה, ושוב היתה לנו רוח פנים.
את עמיחי פגשנו במצפה, קרוב לקונטרול, ואת אסף קצת דרומית לצומת הרוחות.
דיברנו קצת עם אסף, שאמר שהוא לא מצא את עודד.
הערכתי שהוא היה כ 15 דקות נטו אחרינו.
צלמתי תמונות בעבדת וליד שדה בוקר. (מתנצל על הטעויות של ה auto complete. הציוצים נכתבו בלחץ זמן, כשחיכיתי לאיציק מחוץ למשאבים.)

במשאבים לא הייתי צריך לעצור, אך איציק ביקש לעצור למלא מים. חיכיתי לו בחוץ, בתקוה שזה ידרבן אותו לא להתעכב.
זה לקח לו 5 דקות.
רוח הפנים התחזקה, אבל 50 הק'מ שנותרו לנו עד לסיום היו במגמת ירידה.
איציק רצה שנסיים ב 15:00, שזה 10 שעות אחרי תחילה הזמן הרשמי (למרות שהתחלנו כ 15 דקות אחרי.)
המשמעות היא שהיינו צריכים לרכוב במהירות של קצת יותר מ 25 קמ'ש ברוטו.
ברוב הקטע (מישורים וירידות) אני הובלתי. בהתחלה בקצב מהיר מדי שאיציק לא עמד בו, אז האטתי ל 28-30 קמ'ש.
בעליות איציק הוביל בקצב של כ 21 קמ'ש, כך שסה'כ היינו בסדר.
באזור צומת צאלים, כ 15 ק'מ מהסיום, איציק נחלש, ורכבנו בקצב של כ 20 קמ'ש.
הכביש היה מישורי, ולא הורגשה רוח בכלל.
אמרתי שזה קצב כיפי, ומבחינתי אפשר לרכוב ככה תמיד.

בכל זאת הצלחנו לסיים קצת לפני 15:00.
אסף הגיע לסיום דקות בודדות אחרינו.
היינו שם ביחד, ואחרי כ 20 דקות אסף יצא לדרכו, מתכוון לרכוב את 50 הק'מ לביתו, ואיציק ואני ברכב, ממהרים הביתה.
שוקי ועמיחי עדיין היו על המסלול, וסיימו אחרי שכבר יצאנו.

עמית רכב את הברווט לבד במועד מוקדם יותר, וסיים בהצלחה.

תוצאות רשמיות:

Oded Cohen-Pur, DNF

קישורים:
Event בפייסבוק שפתח מארק
פוסט בפייסבוק ב"Israel Road Cycling אופני כביש בישראל" בו מארק מודיע על ה Event שהוא פתח
פוסט בפייסבוק ב"דייט לרכיבה" בו מארק מודיע על ה Event שהוא פתח
הסיפור של איציק, בפייסבוק
שרשור בפורום אופני כביש שפתח איציק
שרשור ההודעה על רשומה זו בפורום אופני כביש
פוסט בפייסבוק על רשומה זו
הסיפור של אסף בבלוג שלו

טל.

1. שלום חברים
    היתה חוויה עם לא מעט לקחים...
    קצת על עצמי: רוכב כביש ומעט שטח, שוחה ורץ. השתתפתי בארבע תחרויות ישראמן, שלוש למרחק מלא ואחת "חצי". עוד מספר תחרויות טריאתלון חצי איש ברזל אולימפי ואח') מרתונים (טבריה, ירושלים ות"א) ורכיבות אפיק, Grand Fondo ים המלח, ירושלים.
    מודה, יש לי קושי בהחלפת פנצ'רים בעיקר מפני שלאורך השנים התרגלתי שרכיבה יזומה היא גם רכיבה מאורגנת ברמה הלוגיסטי. בשגרה אני רוכב בין 150-250 ק"מ לשבוע. מבחינת מוכנות פיזית הרגשתי מוכן. מבחינה טכנית, האופניים מטופלים בשגרה כמעט שבועית.
    ההכנה מתחילה מיום לפני האירוע בהרוויית הגוף בנוזלים עם סוכר כדי למלא את מאגרי הגליקוגן לקראת הרכיבה. בערב שלפני שתיתי בקבוק איזוטון לקחתי כדור מגנזיום עם ארוחת פחמימות קלה ואחד נוסף לפני השינה. המטרה לשתות נוזלים במנות קטנות לאורך כל היום כדי שהנוזלים יספגו בגוף ולא בבת אחת כדי שהגוף לא יפריש עודפים. יש להגיע למצב של שתן שקוף, כאשר אתה זוכר את הפעם האחרונה שהיית בשירותים.
    תזונה לרכיבה: שתי לחמניות עם חמאת בוטנים, ממרח לוטוס ושוקולד. חטיף לגיבוי וג'לים. בנוסף BCAA כל שעה, מלחים ומגנזיום לפי הצורך, ושני בקבוקי איזוטון 750ml . את תיזמון שעת היציאה תכננתי לא נכון. בד"כ אני מגיע לפחות חצי שעה קודם כדי להתכונן ולטפל בהפתעות לסוגיהן לפני הזינוק. משום מה כאן היתה לי תחושה של רכיבה פחות פורמלית יותר חברית והרשיתי לעצמי לקחת "שפיל". זה התברר כטעות כמובן.
    יציאה: הגעתי באיחור ותוך כדי התארגנות התברר כי נדרש "דבר מה נוסף". לא הרגשתי נוח גם ככה מהחבר'ה והדדית הוסכם כי יצאו וניפגש בטללים. יצאתי ב-05:18 והתחלתי במרדף מול רוח פנים מזרחית. רכיבה בחושך מלא לא מומלצת, אם כי רכיבה לבד בתנאים הללו נדרשת מידי פעם ולו למען התרומה המנטלית לביטחון העצמי.
    לבוש: מכיוון שלא היה רכב ליווי, שגם ככה אני לא בונה עליו אלא מתכנן לבוש בהנחה שאין רכב ליווי (לקח כהכנה לתחרויות איירונמן), לבשתי ביב קצר, חולצרת רכיבה קצרה עם שרוולים שניתן לפשוט. מעל לבשתי ווסט Wind stopper צמוד ללא שרוולים.

מידי כשעה כרונולגית מתחילת הרכיבה (עפ"י סטופר הרכיבה) לקחתי ג'ל, וכרבע שעה אחריו כשליש לחמניה יחד עם BCAA. שתיה בלגימה אחת כל רבע שעה כדי שהגוף יספוג את הכמות ולא יפלוט בשתן.

דימדומים וראות טובה החלו באיזור קיבוץ צאלים לקראת הזריחה ממש הרוח והקור התגברו אבל כבר הייתי חם.
    רכיבה מול רוח מזרחית. פרופיל נמוך. רוב הזמן על הדרופים כדי לצמצם טווח לקבוצה. נפגשנו מעט לפני פארק גולדה ורכבנו יחד עד צומת טללים.
    מאות מטרים לפני הצומת נכנס לי בורג בניצב לצמיג, ניקב את הצמיג ואת הפנימית. כשפתחתי את ערכת התיקון, ראיתי שזאת הערכה הרזרבית (יש לי שני זוגות אופניים ולרכיבה הזאת יצאתי עם אופני האימון) בערכה היתה פנימית אחת, "אולר" מפתחות ושני בלונים עם ברז. לא אוסיף על התיאור של טל. יש מה ללמוד. יצאנו כבודדים פחות או יותר מטללים לכיוון עין עובדת כאשר סוכם על מפגש בעין עובדת. קילומטרים ספורים לפני עין עובדת, מול הכניסה לנחל עובדת התפנצ'רתי פעם נוספת. ניסיתי להחזיר אוויר בעזרת הבלון מתוך תקווה להגיע למצפה רמון ושם לחבור לקבוצת הרכיבה הקבועה שלי, או לפחות להגיע לעין עובדת, אבל גם זה לא התאפשר. בנקודה הזאת החלטתי לא לקחת סיכונים נוספים (לא היה רכב ליווי, הדבוקה היתה לפני, לא ידיעתי באיזו נקודה. לא היתה דרך לתקשר מכיון שלא היתה רשימת קשר) והחלטתי ב-10:00 לערך להפסיק את הרכיבה ולהגיע לסדנת הטיפולים בשדה בוקר. הספקתי לשלוח מייל עידכון לטל. בעזרת טרמפ הגעתי לשדה בוקר ולאחר התיקון יצאתי חזרה .החזרה קשה לא פחות, רוח פנים הפכה ממזרחית בבוקר למערבית. רכבתי ברציפות וסיימתי ב-14:00. אפילו שיפרתי תוצאות ביחס לרכיבות קודמות שהיו בפלוטון. להתאוששות שחיתי כחצי שעה. וכמובן הרבה שתיה. למחרת יצאתי לרכיבה של 85 ק"מ.
    לקחים: מבחינתי מדובר בקטגוריית רכיבה ולמעשה בתרבות שונה. מאוד ייתכן שלולא הפנצ'ר שכשלעצמו זה עניין של מזל הייתי משלים (ועוד אשלים) את הרכיבה. אבל כדי להגיע לנפחים הבאים צריך להיות מוכן לוגיסטית ובמיומנות האישית. ברוורט היא קודם לכל רכיבה עצמאית מכל הבחינות.
    גם ברכיבה לא מאורגנת חייבים לפחות להתארגן על רשימת אנשי קשר והחלפת מספרי טלפון. נושא הארגון דורש חשיבה, בעיקר אם מתכננים ליזום אירועים בהיקפים גדולים יותר.
    מעל לכל, היתה לי זכות לפגוש מקצוענים אמיתיים, צנועים ולעניין. להבדיל מהעבר, אני לא בטוח שאני מעוניין לעשות את כל השלבים בדרך להסמכת Randonneur אבל בוודאי עוד ארכב 200-300 כך או אחרת.
    היתה חוויה. עוד ניפגש בהמשך. תודה על השיתוף והעזרה!

תשובות
    1. תודה עודד על השיתוף.
      הסיפור שלך מסביר את הרקע שלך, ומה קרה בברווט.

התפספס לנו עניין התקשורת.
      למיטב ידיעתי, לא השלמת את תהליך הרישום מול רכז הדיווחים כנדרש.
      פנית אליו יום או יומיים לפני הברווט, ולא היה זמן להשלים את פרטיך.

בבוקר הרכיבה לא היה לי זמן להחליף איתך טלפונים, כי כבר היינו באיחור. (השעון התחיל ב 05:00, ללא קשר מתי יצאנו בפועל.)

ב event שמארק פתח בפייסבוק (מופיע בקישורים של פוסט זה) מצויינים בפירוש פרטים על אופי הרכיבה,
      וגם יש קישורים לפוסטים רלוונטיים, כמו "מה זה ברווט", או "ה'רוח' של הברוווטים",
      וגם הפוסט על סדרת הברווטים של עונת 2018.
      אם טרם הספקת - אני ממליץ לך לקרוא את הפוסטים האלה. הם מנסים להעביר את החווייה של הברווטים.